Skip to main content

GPW chce wprowadzać na GlobalConnect zagraniczne spółki znane polskim inwestorom i ETF-y

Giełda Papierów Wartościowych chce wprowadzać na GlobalConnect zagraniczne spółki znane polskim inwestorom – poinformowała członek zarządu GPW Izabela Olszewska podczas konferencji Wall Street 27. Na rynek ten mogą trafić też w przyszłości zagraniczne ETF-y.

Idea rynku GlobalConnect jest dobra. Musimy na nim pewne rzeczy jeszcze zoptymalizować, nad tym pracuje nasz partner, chociażby ściąganie papierów z zagranicznych rynków. Okazuje się, że jest to dosyć kosztowne, trzeba nad tym popracować, żeby to zmienić. Trzeba też popracować nad zautomatyzowaniem procesów, zmniejszeniem spreadów” – powiedziała Izabela Olszewska podczas spotkania z inwestorami indywidualnymi na konferencji Wall Street 27, organizowanej w Karpaczu przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Nasze plany się takie, żeby na tym roku oczywiście było więcej spółek. Będziemy wprowadzać spółki, które nie tylko są blue chipami, ale też takie, które są znane wśród naszych inwestorów. Widzieliśmy na przykładzie Jeronimo Martins, że była bardzo pozytywna reakcja, gdyż inwestorzy takie spółki znają i rozumieją. Będziemy koncentrować się nie tyle na liczbie, żeby były to setki spółek, ale bardziej, żeby to było około 30, może kilkadziesiąt firm, ale żeby były one znane” – dodała.

Członek zarządu GPW zapowiada też w przyszłości wprowadzenie na rynek GlobalConnect zagranicznych ETF-ów.

Mamy ograniczoną liczbę ETF-ów z powodu niedopasowań prawnych. Rozpatrujemy więc, czy można by było w jakiejś perspektywie wprowadzać na GlobalConnect również zagraniczne ETF-y” – powiedziała Olszewska.

GlobalConnect to rynek akcji wprowadzanych do obrotu przez wprowadzających animatorów rynku (WAR) bez zgody emitenta. Rozwiązanie to umożliwia notowanie w Warszawie akcji spółek zagranicznych, które są obecne na światowych giełdach papierów wartościowych.

Obecnie na rynku GlobalConnect notowanych jest siedem spółek, w tym Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka.

(PAP Biznes)

Wpis jeszcze nie ma komentarzy.

Twój email nie zostanie opublikowany.